Koszt rdzy
Rdza może kosztować znacznie więcej niż tylko pieniądze
Rdza jest niszczycielskim i kosztownym wrogiem metalu, który może siać spustoszenie w firmie na wiele sposobów — może zamknąć linię montażową, spowodować przeróbki, spowodować odrzucenie przez klientów, zwiększyć koszty złomu, opóźnić produkcję, wywołać obawy związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem lub doprowadzić do awarii sprzętu. W końcu firmy każdego roku tracą z tego powodu miliardy dolarów.
W rzeczywistości badanie przeprowadzone przez NACE International (The International Association of Corrosion Engineers) wskazuje, że bezpośredni koszt korozji w USA wynosi 276 miliardów dolarów (3,1% produktu krajowego brutto) i można bezpiecznie założyć, że inne kraje uprzemysłowione doświadczają korozji kwestie o porównywalnej skali.
W wyniku tych wyzwań, zapotrzebowanie na opłacalne metody zapobiegania korozji w firmach zajmujących się produkcją i obróbką metali jest kluczowe. Ochrona produktów na bazie metalu przed rdzą i korozją w trakcie ich produkcji, przechowywania lub transportu.
Rdza to kosztowny efekt uboczny dla każdej firmy zajmującej się metalem lub częściami metalowymi. Wiele wydatków związanych z rdzą jest łatwych do zidentyfikowania — koszt materiałów do ponownej obróbki części metalowych, zwiększone koszty złomu, awarie i naprawy sprzętu, opłata za wysyłkę zwrotną odrzuconego produktu. Podczas gdy inne, takie jak utrata klientów, koszty alternatywne lub nadszarpnięta reputacja, nie są tak oczywiste, ale mogą być równie szkodliwe — jeśli nie bardziej.
Wiele firm tak naprawdę nie wie, ile kosztuje ich rdza. Istnieje kilka czynników, które przyczyniają się do kosztów korozji i rdzy lub innymi słowy, do kosztów jakości. Gdy pojawia się problem z korozją, występują następujące czynniki:
Koszty pracy
- Komunikacja reklamacji rdzy przez dział obsługi klienta, sprzedaż i operacje.
- Spotkania z inżynierami, jakością, obsługą klienta i produkcją w celu ustalenia przyczyn źródłowych, planów przeróbek lub złomowania, planowania dodatkowych części lub przeróbek i komunikacji z klientem w sprawie planów działania i rozwiązania.
- Kontrola materiałów w celu ustalenia dyspozycji.
- Ponowna obróbka materiałów w celu usunięcia rdzy.
Koszty wysyłki/odbioru
- Producent ponosi koszty odesłania odrzuconego produktu z powrotem do zakładu, jak również koszty odesłania produktu po odrdzewieniu lub w przypadku nowego produktu.
Koszty materiałowe
- Istnieją znaczne koszty materiałów potrzebnych do odrdzewiania metali lub materiałów do wytworzenia nowego produktu.
- Dodatkowe koszty pakowania w celu ponownej wysyłki materiałów do klienta.
Koszty alternatywne
- Rzadkim czynnikiem są poniesione koszty utraconych możliwości, które ograniczają zdolność producenta do produkowania części dla innych klientów w czasie kryzysu.
- Dodatkowo utracone koszty alternatywy dla operacji lub inżynierii do pracy nad nowymi projektami.
Koszty reputacji
- Być może największym kosztem jest uszczerbek na reputacji Twojej firmy.
- Cała firma i marka cierpi z powodu rdzy, jeśli chodzi o zaufanie, reputację i zaufanie klienta do zdolności Twojej firmy do ich obsługi.