Jak zapobiegać rdzewieniu podczas wysyłki części metalowych za granicę?

Ponad połowa wszystkich przesyłek zagranicznych odbywa się w kontenerach transportowych. Towary, takie jak części metalowe, są ładowane do dużych kontenerów transportowych, które są zaplombowane i zamknięte. Kontenery transportowe są następnie ładowane na i ze statku i transportowane do miejsca docelowego za pomocą ciężarówek. Jest to stosunkowo zorganizowany i wydajny sposób zarządzania dużymi przesyłkami na duże odległości.

Niestety proces wysyłki za granicę przy użyciu kontenerów transportowych nie jest niezawodny, a towary nadal są narażone na wiele potencjalnie szkodliwych warunków. Chociaż wiele kontenerów transportowych jest wodoszczelnych , ich zawartość (np. części metalowe) jest nadal bardzo podatna na korozję. Jest prawie nieuniknione, że tlen i woda (w postaci płynnej lub pary) będą obecne w tym samym kontenerze transportowym, co ładunek zawierający części z metali szlachetnych, tworząc idealne warunki dla korozji.

Według niektórych szacunków około 10% wszystkich towarów kontenerowych należy wyrzucić z powodu uszkodzenia wilgoci. Produkty takie jak części metalowe mogą rdzewieć i korodować , a często to zmienne na zewnątrz pojemnika wysyłkowego tworzą wilgoć, która jest tak destrukcyjna dla zawartości wewnątrz.

Deszcz kontenerowy to termin opisujący kondensację, która często tworzy się na wewnętrznych ścianach i suficie kontenera transportowego, a następnie kapie jak „deszcz” na ładunek. Jest to wynik wahań temperatury powietrza wewnątrz kontenera, które są spowodowane wahaniami temperatury powietrza na zewnątrz kontenera, które są spowodowane wystawieniem na działanie słońca, zmierzchu i różnych klimatów.

Mówiąc najprościej, deszcz kontenerowy — lub wszelkiego rodzaju wilgoć — to wróg publiczny numer 1, jeśli chodzi o korozję i nie ma dla niego miejsca w kontenerze transportowym. 

Mając te informacje na uwadze, jak możesz zapobiec rdzewieniu podczas wysyłki za granicę? Istnieje kilka „ratujących życie” strategii, które pomogą utrzymać metalowe części w czystości i wolne od korozji podczas podróży zagranicznych.

Zacznij od czystej karty…

Aby uniknąć korozji części metalowych — niezależnie od tego, czy są w trakcie produkcji, przechowywania, czy transportu — upewnij się, że są czyste, suche i wolne od zanieczyszczeń. Ponadto należy unikać dotykania metalowych części gołymi rękami; zawsze zakładaj rękawiczki podczas obsługi. Kwasy, oleje i zanieczyszczenia znajdujące się na ludzkich dłoniach, w szczególności odciski palców, są silnie żrące. Kiedy ręce stykają się z częściami metalowymi, oleje i zanieczyszczenia przedostają się na powierzchnię części metalowej, co może powodować i przyspieszać korozję.

Unikaj bezpośredniego kontaktu z kartonem i drewnem

Pakowanie przedmiotów w kartonowe pudła, drewniane skrzynie lub na drewniane palety przed umieszczeniem ich w kontenerze transportowym przypomina polewanie ognia benzyną. Wszystkie produkty „leśne” — te wykonane z drewna, papieru lub tektury falistej — zawierają wilgoć, kwasy i chlorki, które mogą w rzeczywistości przyspieszyć powstawanie korozji na częściach metalowych. Przygotowując części metalowe do wysyłki za granicę, upewnij się, że nie mają one bezpośredniego kontaktu z tymi materiałami. Ponadto, użyj ochronnej folii VCI, aby osłonić części metalowe lub skrzynki liniowe, drewniane skrzynie lub palety. Folia VCI tworzy skuteczną barierę, która nie tylko chroni powierzchnię części metalowych, ale inhibitor korozji parowej – VCI – aktywnie zapobiega rdzewieniu.


construction-big-517x389jpg

Użyj VCI do bezpiecznego i skutecznego zapobiegania rdzy

Inhibitory korozji parowej (VCI) to rodzaj związku chemicznego, który służy do ochrony metali żelaznych i nieżelaznych przed rdzą i korozją. VCI łączy się z różnymi rodzajami materiałów, takimi jak papier lub folia, w celu stworzenia materiałów opakowaniowych, które również zapobiegają rdzewieniu. Kiedy metal jest owinięty, uszczelniony lub zamknięty w produkcie opakowaniowym VCI, VCI aktywują się, tworząc na powierzchni metalu osłonę ochronną, która odpycha wilgoć i rdzę. VCI jest prawie zawsze lepszym wyborem niż oleje i inne metody zapobiegania rdzy,  ponieważ nie ma bałaganu, czasochłonnego lub pracochłonnego procesu nakładania lub usuwania i eliminuje narażenie na niebezpieczne płyny.

Nie „przepakuj” metalowych części

Chociaż zagraniczne kontenery wysyłkowe są duże, unikaj pokusy oszczędzania miejsca przez nadmierne pakowanie lub przechowywanie przedmiotów ciasno razem. Zbyt ciasne upakowanie części metalowych może powodować tarcie między częściami, które powoduje uszkodzenie lub powoduje przebicie lub rozdarcie ochronnej plastikowej warstwy folii VCI. Zgodnie z ogólną zasadą, pudełka liniowe, skrzynie lub palety z folią VCI; użyj arkuszy folii VCI między warstwami części metalowych; i przykryj zewnętrzną stronę pudeł, skrzyń lub palet folią VCI, aby zapewnić bezpieczeństwo i ochronę metalowych części podczas wysyłki zamorskiej lub innych metod transportu.

Osuszacze wysuszają i wysychają

Osuszacze wykorzystują środki suszące, takie jak glina, żel krzemionkowy lub chlorek wapnia, do adsorpcji wody i kontrolowania wilgotności i poziomu wilgoci wewnątrz pojemnika transportowego. Występują w różnych rozmiarach, od małych paczek (0,5 grama) przez duże torebki po duże torby (2500 gramów). Zawieszone na suficie i/lub ścianach wewnątrz kontenera transportowego zatrzymują wilgoć, zapobiegając uszkodzeniom i korozji. Osuszacze można łączyć z innymi metodami zapobiegania rdzewieniu w celu dodatkowej ochrony części metalowych.

Używając kontenera transportowego, należy dokładnie rozważyć ładunek metalu/części metalowych i jego opakowanie. Dzięki odpowiedniej kombinacji metod pakowania, środków ochronnych i materiałów zapobiegających rdzewieniu Twoje metalowe części mogą wytrzymać transport zagraniczny i dotrzeć do miejsca docelowego czyste i wolne od rdzy.